Hemma igen

Ja, då var vi hemma igen. Skönt! Fast vi har haft det superskönt och trevligt på semesterresan också. Men hemma är ju alltid bäst. Sen hade vi ju inte rinnande vatten där vi bodde så nu har jag tagit en lååång dusch, härligt!

När vi kom till stugan utanför Pitsund var det kanonväder, slängde på bikinin så fort jag bara hann, Emilia badade i en pyttebalja vi hittade och jag och svärmor och Agnes tog ett dopp i havet efter att gubbarna våra tagit ett dopp före. Men någon var ju tvungen att vara med Emilia så vi fick turas om med doppandet. Älven/havet är ju lite för kallt för henne.

Dagen efter for vi till havsbadet, men först var det lite för varmt på beachen så vi var och åt glass, kikade i butikerna som fanns där och åt hamburgare på bistron, sen en sväng på stranden igen, men då hade det börjat blåsa, jag vadade bara ut en bit sen kom ett jättemoln och det blev småkyligt.

Vi hann även vara på stan (i Piteå)  2 ggr. Första dagen hann vo bara med 2 butiker innan ungar och gubbar (Mest gubbarna) var less. Men jag fyndade ett par jeansleggings, ett linne och en kofta ( i hettan) kollade på klönningar men resonerade så att hur många dagar är det klännings/koftväder? Och jag fick rätt för det blev ju kallt till helgen, har bott i min kofta.
Sen var vi även i stan igår och då hittade jag solbrillor, ett linne och ett halsband. (JA, jag köper halsband ibland, trots lagret hemma)

Just det vi har ju ätit och ätit, så nu känner jag mig helt plufsig, så nu blir det diet, haha nåja men lite nyttigare liv iaf. Fast i morgon blir det ju kalas hon Tessan, men sen. Hon fyllde år idag, men orkade inte fara dit för vi kom hem först vid 17-tiden, vi åt och jag slocknade på soffan i några minuter innan Emilia kom och kittlade mig under fötterna, gullegumman.

Emilia hade lite svårt att somna idag, det blir väl omställning att komma hem också. Hon är väl van nu att jag söver henne. Men nu blir det andra bullar när vi är hemma.
I morgon måste vi sänka spjälisen, snart börjar hon nog ställa sig upp, och lätt far hon över kanten.

Nåväl, nu har jag avlagt en liten rapport om vår vecka. Här kommer några bilder.


Bad i liten balja


Klappa klappa händerna


På beachen


Här bodde vi ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0