Lucia

Har stressat som en dåre idag. For och handlade när vi hade ätit lunch och E gick och vilade, blev dock lite senare än tänkt. Var på dollarstore, sen var det typ 25 minuter tills vi skulle vara på dagis för att lussa, och skulle ännu handla mat på Coop, har aldrig handlat så fort. MEN i kassan när jag skulle betala så gick inte köpet igenom-Nä tänkte jag nog har jag väl såpass med pengar, testade igen, nope funkade ej, fick ta bort en grej på 110:-, funkade fortfarande inte, hade 105:- i kontanter, DÅ funkade det. Tack och lov. Lite pinsamt dock, och jag som var så stressad.
När jag kom hem hade jag 18:- på kontot. Ooops!
Tack och lov för sparkontot!

Nåja hem, kånkade in 4 kassar själv. Sprang runt som en stressad yr höna hemma, vi fick på Emilia kläder, jag gick raskt bärande på Emilia till vagnsförrådet, slängde henne i vagnen och sprang. I -20 graders kyla. AJAJ luftrören/lungorna. Vi kom fram precis när luciatåget började röra på sig. Slängde Emilia ur vagnen och in i tåget till en av fröknarna. Pjuh!
Ungarna var jättesöta. Fick inte så bra bilder. Kameran gillade inte kylan och endast reflexerna syntes i princip.









Detta var skarpaste bilden, rolig min, haha.


Fikade på dagis, gick hem, åt mat. Sen for jag på luciakonsert i kyrkan med faster, mysigt. Jätteroligt att hon frågade. Extra roligt att M var med i luciatåget. :) Det var ju konsert för nära o kära igår men jag jobbade ju, trodde inte det skulle finnas biljetter till idag.

Efter den hemkomsten har jag städat, plockat och slängt grejer. Bar nog lite för tungt för jag fick så ont i armen, tänkte att nu har jag stressat mig till en hjärtinfarkt, tills jag räknade upp alla ansträngningar jag gjort idag.
Kånkat mat-Emilia-grejer till sophuset. Nu känns det bättre, men tar det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0