Tisdag 18 maj

Vad kan jag berätta om dagen? Börjar med igår. Då stod solning (i bikini) på mammas gård på schemat. Härligt! Vi hade en jätteskön dag, sen började det regna lite smått, in i bilen och till coop för nödvändig handling. Hem, släppa av mat och barn till R, och sen bar det av till första styrelsemötet. Det gick väl bra, fast jag hade väl inte så mycket att tillföra, än.

Idag var det lika varmt på temp.mätaren men inte så mycket sol. Drönat hemma, dammsugit och tvättat lite. Sånt där kul man måste ibland.
Kära mor var på Lindex, och jag behövde skicka iväg ett paket så jag skickade paketet och sen gick jag och kollade om mor hittade nåt. Självklart lyckades jag hitta ett linne också, fast jag inte skulle, men jag kunde helt enkelt inte låta bli.
Hittar ingen bild på lindex.se (och orkar inte fota) , men det är ett långt linne med brottarrygg i detta mönster. Som mommos gardiner nästan, bara det att hennes rosor är rosa. Haha.



Huset har varit fullt med besök. Alltid roligt, bara det att alla tenderar att komma samtidigt och då hinner man ju inte ägna sig åt alla som man egentligen velat.

Nåväl, i morgon blir det kanske lite stug-planering, vi åker dit i helgen. Hela högen (4 pers) ska bo på några kvadrat. Samtidigt som vi ska måla, såga och spika lister. Jag är mest intresserad av gardinbytet, har handlat på dollarstore. Men jag tror vi behöver en packe till. Måste ta med symaskinen dit. Undra om man kan stryka gardinerna hemma redan? Ska nog försöka med det. Sak samma om de hinner bli lite skrynklo. Annars får jag låna av svärfar kanske. Strykjärn alltså.

Nej, nu börjar ögonen gå i kors. Jag som skulle sätta in en köpes annons på gellivare.cc på barnvagn. Nåja det får vänta, skriver nog heltokigt annars. Jag kanske rentav råkar sälja iväg mitt barn istället. Hoho. det skulle se ut.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0