Bakat bröd utan mjöl

Nyss blev jag färdig med mitt brödbakande, som visseligen inte tog så himla länge. Hade gått i ett nafs om inte min lilla pyttemini-matberedare blivit överhettad av malning av nötter. Den var tvungen att vila emellanåt.
Men bröden blev jättegoda iaf!



Receptet:

100g mandlar
50-100 g cashewnötter
½ dl fibrex
2 tsk bakpulver
2-3 msk rapsolja
1 burk kesella
1 ägg
lite salt
Sesamfrön att strö över

Det blir en gegga som man brer ut på ett bakplåtspapper (på en plåt förstås) 1 cm tjockt lager, strör sesamfrön över och sen gräddas det hela i ugn på 225 grader i 10 min.
Mumma!
Visst, det slår ju inte fammos eller mommos bröd, men för att vara ett så kallat 'LCHF-bröd' är det supergott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0