Jobbtankar

Jaha, nu står jag här med två alternativ.

1. Bli omplacerad någonstans iom att jag är långtidspool
2. Söka min nuvarande tjänst och bli fast i resurspoolen (om jag skulle få tjänsten, annars gäller alternativ 1 i alla fall)

Om jag väljer 1:

Fördelar- Jag kanske skulle bli mindre stressad
             - Bättre gemenskap med kollegor
           
Nackdelar- Kan hamna var som helst (även p-ass)
               - Mindre lön
               - Större ansvar (tex vara KP)
               - Gemenskapen med kollegorna om man hamnar där det tjafsas


Om jag väljer 2:

Fördelar - Man får göra eget schema
              - Lönetillägg
              - Man slipper tjafset kollegor emellan
              - Man slipper vara KP
             
Nackdelar - Stressigt fara runt och aldrig veta var man ska
                - Då är jag verkligen resurspool. Och ej vikarie. Dvs fast i ruljangsen för evigt ;)
               


Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Lättast hade ju varit om jag bara fått förlängt, då hade det bara fortsatt och jag hade kunnat gnälla ändå. Men idag ringde vakansen och sa att jag får förlängt till sista okt. Sen är det finito. Jag som alltid haft sån beslutsångest.

Det som är så bra med resurs är ju att man slipper vara så nära. Man kommer och gör sitt för dagen och lämnar tjafs och allt som kan vara där. För i morgon har man ett nytt ställe att vara på. Ny personal och nya boende. Nu utgår jag från äldreomsorgen. Antagligen där man hamnar. Men det finns ju värre- personlig assistans tex.

BLÄ! Tror jag blir industriarbetare i stället. Jag är less på hela vården! Det finns ingenstans i princip där jag kan tänka mig att jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0