Marknad och grubbel

Ja, i helgen var det ju marknad. Som jag spenderade lite tid på med 2 goa vänner. Hade jättetrevligt. :) Köpte t-shirtar åt Emilia, buffar/pannband till mig (som jag glömt bort) och lite kolaremmar.
Sedan var vi ut på Manuella och åt lite mat, då fick vi även sällskap av pojkvännen till ena vännen.
Roligt att bara vara Sanne några timmar.

Resten av helgen orkar jag inte ens nämna så mycket om, sjukt jobbig i alla fall.

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Från och med idag 19 mars 2012 har jag och en vän svurit på att inte äta några sötsaker ( så som godis, fika, läsk och sånt. Frukt och bär godkänns) på ett halvår. Till 19 september 2012. Halleluja!

Vi har haft invägning. Men mätningen glömde jag så får ta det i morgon innan frukost.

Jag började ju med detta för några veckor sen, men på grund av olika anledningar började jag må sämre och det sket sig. Nu mår jag ju ganska kasst nu med, men det känns ändå jävligt skönt att ha tagit beslutet och att jag har någon att göra detta tillsammans med. En stöttepelare!

Tanken är ju att komma igång med promenader också. Men det är inget jag känner nåt krav på ännu. För mycket annat som cirkulerar.






Kommentarer
Postat av: Imre

Tycker Sanne ska vara Sanne hela tiden... =)



Själv ska jag låta bli sötsaker efter min födelsedag har jag tänkt. O_o

2012-03-19 @ 15:38:23
Postat av: Sanne

Det har gått bra hitills utan sötsaker. Men just i skrivande stund när jag sitter här med tekoppen hade det varit gott med en chokladbit. Men det blir ingen sådan! Sådeså!

2012-03-20 @ 15:00:11
Postat av: Veronica

Jag hejar på ang sockret! Eller sockeruppehållet. Jag har klickat hem Sukrin, jag gillar inte surt. Jag blandar fun light i min kesella för att få den som yoghurt. Jag dricker cola light och käkar ett paket Läkerol salmiak om jag är sugen att äta "godis". Ja, det är fusksocker som triggar kroppen osv men fakta kvarstår; det är 0 kalorier och bättre än en påse godis eller yoggi eller hur. ;-) Man behöver några utvägar. Du gör det bra om du klarar ett halvår. Jag brukar köra sockerfritt en månad. Kan sätta ett fikadatum i förväg för att det inte ska kännas så tungt hihi. Bäst gillar jag att följa vv, för med deras veckobonus kan man äta av allt bara inte jämt och inte stora mängder.

2012-03-21 @ 00:22:24
Postat av: Sanne

Jag funkar lite så att det är antingen eller som gäller. Blir jag sötsugen blir det en frukt. :) Inget låtsas-socker för min del ;)

2012-03-21 @ 20:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0