Hem ljuva (men ack så stökiga) hem

Kom hem igår från en skön helg i stugan, har myst, grillat, umgåtts med folk och fä osv. Skönt med miljöombyte ibland. Men än skönare att komma hem till civitisationen, rinnande vatten och toa :-)

Men det var ingen lugn söndag för det, kom bara hem, släppte av gubbe och barn hemma, slängde i mig lite käk och sen bar det av till frisören min.
Blev en rejäl snaggning. Först tyckte jag snedluggen blev för kort men sen när jag fixade den på annat sätt hemma så blev det bättre. Men när jag färgade håret på kvällen (efter att tjorvat med E i 100 år, övertrött liten dam) så blev det kanoners! Jag hade lite rosa-orange kvar vid tinningarna, min naturella färg i min 'snorkorta' (som frissan uttryckte sig) nacke, och mörkbrunt på knoppen. Men nu är allt nattsvart! Fast det ser jag ljust på :-D

Nåväl det var ju inte bara det vi gjorde igår, hann ju till kusin/'moster' Sissi på kalas också, trevligt :-) Men nu har hon ju dragit utomlands. Hon lovade tänka på mig iaf! Hoppas hon har det underbart.

Idag har jag och Emilia varit på öppen lek. Jätteskoj tyckte hon som vanligt. Trist att det är sommaravslutning redan nästa vecka.

Slänger kanske upp nån bild på frillan senare/imorgon eller så. Nu ska jag snart gå och sussa.

 Stugan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0