Afternoon tea

Sitter och avnjuter en kopp te (Earl gray cream) medan pigan tar sin tuppis, när hon vaknar bär det av till malmberget för jobb för mig och mys med mommo för E.

Har bröd i ugnen, så det ska tas ut snart. Har gjort nåt lågkolhydrats-bröd, få se hur det blir. Min mixer (läs pyttematberedare) är inte så bra på att mala nötter och sånt, blir mest finhackat.
Spännande.
Höll på bli pannkaka av alltihop, glömde bakpulvret, men kom på det i sista stund innan jag satte in i ugnen. pjuh!

Justja, det är ju första maj idag. Men också första gången på några år vi inte kan medverka i majtåget, fast vädret är ju också så pissigt och det brukar ju vara fint. Lika att arbeta och tjäna en krona eller 2.

Hoppas bara nästa helg blir fin, då ska jag måla Emilias växa-säng vit. Den är vitbetsad (laserad?) vad är skillnaden? Hatar iaf när man ser ådringen, ser smutsigt ut tycker jag.

Nope, nu måste jag lägga på ett kol.
Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0