Sista dagen

Jaha, då är nästan sista semesterdagen till ända. Fort har det gått, men det känns ändå inte überhemskt. Lite blandade känslor är det. Skönt med lite 'vardag', och att komma ifrån att vara mamma dygnet runt.
Givetvis är jag ju mamma såklart dygnet runt men det blir ju intensivt när man varit med gumman 24/7 i 6 veckor. Jaja, inte riktigt, har ju haft barnvakt nån dag. Men helst hade jag ju velat vara barn (och karl) fri i några dagar på sträck.

Har tagit lite semester i slutet på aug också, blir ledig 5 dagar. Då borde man hitta på nåt kul. Jag hade velat åka till Hapranda och Ikea + annat. Helst sova över också. Men det behöver man ju iofs inte 5 dagar för, men vi får se vad jag/vi hittar på. Annars är det ju skönt att vara ledig. Lite mjukstart på jobb-året.

Min dotter har blivit riktigt jobbig att ha att göra med vid läggdags, hon som varit så lätt. Nu vägrar hon sova om inte någon ligger bredvid. Nu är hon här och bänglar igen. Jag gav henne ett kort på mig så hon fick låtsas att jag var där, det funkade en stund. Undra om det är någon slags separationsångest-ålder hon är i?? Eller så är hon bara bortskämd sen vi har sovit i tidno? Vi sov i v-rummet och andra var alltid i samma rum när hon somnade...

Nåja, det gäller väl bara att vara konsekvent. Nu ska jag lägga henne än en gång. 



Såhär trött är pigan vissa kvällar vid läggning :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0