Det är en gris i min sallad



Haha, så kan det gå när man har småttingar som springer runt matbordet när man ska äta.



Nåväl, vi är hemkomna från byn igår, trots att det började regna, men vi for hem ganska tidigt med tanke på att det blir mörkt och halt när det fryser. Vägen var bra iaf. Inte hal alls. Hörde senare att folk som kört E10:an att den var snorhal. Men Nattavaaravägen är ju inte lika trafikerad heller, så jag gissar att den var snöigare och det hjälpte mot halkans vara eller icke vara.

Idag har jag och gumman varit till malmivaara och hälsar på mamma/mommo. SKön eftermiddag hade vi. :-) Fast vädret hade ju kunnat vara trevligare. Men desto större anledning att sitta inne och kura och mysa.

I morgon blir det samtal och ev besök på lönekontoret, ska be om arbetsgivarintyg och sånt när jag ska söka en tjänst som är ute nu. Samt när jag ska söka a-kassa, fast helst får jag ju jobb förstås. Men arbetsmarknaden är ju inte så solig som det verkar.

Näpp, nu kallar john blund.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0