Doktorn

Jag var ju till läkaren angående min onda mage förra veckan. Då togs prover. Bland annat magsårsprov eller nåt sånt. Heliobakter nåt. Idag ringde jag lab och skulle höra om allt såg ok ut, men sköterskan där sa bara att läkaren skulle ringa mig på måndag, så då måste det ju varit avvikelser från det normala. Varför skulle annars läkaren ringa?
Lite jobbigt. Men bra om man får reda på vad det är som orsakar problemen förstås. Jag har blivit hypokondriker på senaste. Jag som aaldrig oroat mig för nåt.

Jag fick ju magmedecin iaf när jag var till läkaren men vette tusan om det är bättre...

Nåja bara vänta och se.

Svininfluensan då. Ja, tror inte jag ska vaccinera, men undrar ju förstås. För Emilias skull kanske man borde? Vaccinet verkar ju vara giftigt. Jag var ju jättebacillrädd här i höstas, spritade och tvättade händerna och vågade knappt gå på fik, sen har det som ebbat ut, men nu när flunsan verkar florera mera så är det nog på sin plats att vara på sin vakt igen.
Men man kan ju inte låsa in sig för det. Men man kan ju vara lite försiktig.

Magsjukan ja. Emilia har fått i sig vatten, ett halvt rån och lite nyponsoppa innan hon somnade för kvällen. Skönt det. Ska prova med välling när hon vaknar, men tror det är bättre att ge ur pipmugg än flaska, då går det inte lika fort.

Nu ska jag sköta om mina pärlor lite. Tjingeling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0